תפריט

המלצת השבוע 21.04.13

 

פינה זו נועדה לשתף אותך ברעיונות ומחשבות שמנסיוני עוזרים לנו לעזור לעצמנו. כמובן, היא אינה מחליפה טיפול פסיכולוגי. אני מזמינה אותך לקחת ממנה מה שמתאים לך. 

 

לחיות!

בסוף יום העצמאות ראיתי סרט. היו בו שני גיבורים (לפחות). שניהם עברו טראומה. אחד מהם החליט להקפיא את חייו, ולא לצאת שוב אל העולם. השני יצא למסע לארץ לא מוכרת במטרה לבנות חיים חדשים. לקראת סוף הסרט מתנהלת שיחה ביניהם. האדם שעצר את חייו אומר שהבין שלשום דבר אין משמעות. האדם השני אומר שהבין שלכל דבר יש משמעות.

ואכן, החיים מלאים פרדוקסים – חלקם נוראיים, חלקם נפלאים. הדרך היחידה לא להסתכן היא להצטמצם ולוותר על החלק הנפלא כדי לא לחוות את הנורא, וגם אז לא בטוח שזה יצליח.

אז ההמלצה שלי להשבוע – לחיות! לבנות משמעות בחיים, תוך לקיחת סיכון סביר ובשיקול דעת, ולהינות מהחלקים הנפלאים שבחיים. והחלקים הנוראיים? אפשר לקחת אמצעי זהירות, ויחד עם זאת לא ניתן למנוע אותם לחלוטין לצערנו. אפשר אולי להשתמש בהם כדי לבנות פרופורציה בין מה שהוא באמת נורא לבין מה שהוא מטריד ומלחיץ אבל לא סוף העולם. אפשר אולי להשתמש בהם כדי להעריך ולאהוב את מה שיש לנו.

 

אני מזמינה אותך לקרוא על טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), מדיטציית מיינדפולנס , היפנוזה והיפנוזה עצמית, ככלים יעילים לניהול אסטרטגיות ההתמודדות שלנו.

 

היום, השבוע, ובכל יום ויום

שיהיה שבוע טוב!

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

Quick Website - בניית אתר תדמית
FRESH - עיצוב גרפי