תפריט

המלצת השבוע 15.01.13

 

פינה זו נועדה לשתף אותך ברעיונות ומחשבות שמנסיוני עוזרים לנו לעזור לעצמנו. כמובן, היא אינה מחליפה טיפול פסיכולוגי. אני מזמינה אותך לקחת ממנה מה שמתאים לך.

 

אין לי רגע לנשום!

כל-כך הרבה פעמים אני שומעת: "אין לי רגע לנשום. אין לי זמן לעצור ולהתבונן. אני כל הזמן בריצה". אני שומעת את זה מעצמי, מהקרובים לי, מאנשים שנמצאים אצלי בטיפול…

אז, בעצם, זה נכון עבור רובנו: אנחנו בתרבות שחלק ממציאות החיים בה היא חיים בריצה מתמדת. אנחנו שמים לעצמנו הרבה אתגרים, מטלות, ומשימות, והיום הופך למרוץ ממשימה למשימה.

ובכן, האם בזה נגמר העניין. אין רגע לנשום? אולי בפנסיה…

פעם שמעתי משפט נפלא: "לקחת בכל יום קצת זמן לפנסיה"

אז איך לוקחים רגע לנשימה?

*חלק מהמירוץ שבו אנחנו נמצאים הוא עשיית יתר בחשיבה, בהרגשה, בלחץ. כאשר אנו שמים לב לכך שאנו נמצאים בעשיית יתר, אנחנו יכולים בחלק מהזמן גם להרפות ממנה קצת.

הנה דוגמא: כאשר נוסעים ממקום למקום אפשר לשים לב כאשר אנחנו "עובדים במחשבה" – מה היינו צריכים לעשות, מה נשאר לנו למחר, מה צריך לעשות בבית… במקום זה אפשר לשמוע מוזיקה, לנשום, לנוח, לעשות מדיטציה. ועוד דוגמא: כאשר אנחנו עושים מטלה אחת אנחנו יכולים לשים לב כאשר אנחנו כבר חושבים על המטלות הבאות, ולהניח לכך.

*וחשוב גם לזכור לקחת באופן יזום ומכוון פסקי זמן בתוך המירוץ. אלו יכולות להיות 5 דקות, ערב, יום חופשי. החשוב הוא לשים את מילוי בלוני החמצן שלנו כחלק חשוב מסדר העדיפויות.

אז ההמלצה שלי להשבוע: להתבונן – אלו מאמצים אנחנו עושים שמביאים יותר נזק מתועלת? איך אפשר להניח להם? איך אפשר לנשום במהלך השבוע?

*אפשר לקרוא על מדיטציית מיינדפולנס ככלי יעיל לנשימה טובה!

 

היום, השבוע, ובכל יום ויום

שיהיה שבוע טוב!

 

 

 

כתיבת תגובה

Quick Website - בניית אתר תדמית
FRESH - עיצוב גרפי