תפריט

המלצת השבוע 03.03.13

 

פינה זו נועדה לשתף אותך ברעיונות ומחשבות שמנסיוני עוזרים לנו לעזור לעצמנו. כמובן, היא אינה מחליפה טיפול פסיכולוגי. אני מזמינה אותך לקחת ממנה מה שמתאים לך.

 

לקחת מרווח לנשימה

 

כרגע כתבתי מייל ופתאום שמתי לב למשהו מעניין – כשאני ממהרת אני לא עושה מרווחים בין השורות. כשאני לא בלחץ זמן, אני משאירה את המרווחים.

כך גם בחיינו – כשאנחנו ממהרים ו/או בלחץ אנחנו פוסחים על המרווחים. הרבה פעמים לקחת את המרווח לא דורש הרבה זמן, ונותן הרבה תועלת, אבל המערכות שמאיצות בנו להספיק מנסות לשכנע אותנו שצריך לרוץ לרוץ לרוץ, וממש אין זמן כרגע לרווח, לנשום, להנות, להתבונן…

והנה סיפור: איש אחד פחד מהצליל של פסיעות הרגליים שלו ומהצל שלו. הוא רץ כדי לברוח מהם. ככל שרץ מהר יותר כך הם התגברו. לבסוף, לא היה מסוגל להמשיך לרוץ וישב בצל עץ לנוח.והנה זה פלא – הצליל של פסיעות הרגליים שקט, והצל נעלם…

אז ההמלצה שלי להשבוע – להתבונן: איפה את/ה לוקח/ת מרווחי נשימה, ואיפה יש נטיה לפסוח. מה הרווחים ומה המחירים? להתבונן וגם לעשות. פשוט לשחק: לקחת קצת יותר מרווח, קצת פחות… ולהתעניין מה קורה. הרבה פעמים יש לנו תחושה שאם נאט או ניקח אוויר תגיע קטסטרופה. יכול להיות משחרר לראות שבדר"כ הקטסטרופה לא מזדרזת להגיע. כמובן, לאלו מאיתנו שנוטים לכיוון ההפוך יכול להיות מעניין לגלות איך התחושה להמריץ את הקצב.

והכי מעניין – שלפעמים להמריץ זה לרווח ולרווח זה להמריץ. קורה לך שאת/ה עושה משהו נמרץ ופתאום יש המון אוויר ורוגע? שאת/ה לוקח/ת פסק זמן ופתאום מגיעים הרבה מרץ ועשיה מהנה?

אני מזמינה אותך לקרוא עוד על מדיטציית מיינדפולנס , היפנוזה והיפנוזה עצמית ככלים יעילים לניהול אסטרטגיות ההתמודדות שלנו.

 

היום, השבוע, ובכל יום ויום

שיהיה שבוע טוב!

 

 

 

 

כתיבת תגובה

Quick Website - בניית אתר תדמית
FRESH - עיצוב גרפי