תפריט

המלצת השבוע 03.02.13

 

פינה זו נועדה לשתף אותך ברעיונות ומחשבות שמנסיוני עוזרים לנו לעזור לעצמנו. כמובן, היא אינה מחליפה טיפול פסיכולוגי. אני מזמינה אותך לקחת ממנה מה שמתאים לך. המלצות שבוע קודמות ניתן למצוא בעמוד המאמרים.

 

פחות נוח אבל יותר טוב!

לפתח הרגלים מועילים!

 

השבוע הגעתי לסוף היום, וניצבה בעיניי בחירה מעניינת – לראות טלוויזיה או ללכת להליכה. יותר נוח היה להתיישב לראות טלוויזיה. לשמחתי בחרתי ללכת להליכה. ברגע שיצאתי מהבית שמחתי על ההחלטה. בערב למחרת היה יותר קל כבר לבחור ללכת.

קורה לא מעט שאנחנו ניצבים בפני בחירה בין דרך התמודדות נוחה יותר, אבל מועילה פחות, לבין דרך התמודדות קלה אבל לא מועילה, ולפעמים אפילו מזיקה. קחו לדוגמא את תחום האכילה. הרבה פעמים קל יותר לנשנש משהו מהיר, לאכול ג'אנק פוד, שוקולד לחידוש האנרגיה, מאשר לבשל ולאכול אוכל בריא ומושקע יותר.

אז איך נזין את עצמנו באופן מושקע ומזין ככל האפשר?

ראשית, חשוב לזהות את אמצעי ההתמודדות השכיחים שלנו, להבחין ברווחים ובמחירים.

כאשר אנחנו רוצים לשנות, חשוב לבדוק באופן יצירתי אלו אמצעי התמודדות אחרים מתאימים לנו.

שנית, חשוב לחשוב על התמריץ להשקיע בעצמנו. למשל, הנה מגוון תמריצים לפיתוח הרגלי אכילה מועילים: להיות בריאים יותר, להרגיש טוב יותר עם הגוף, לתת דוגמא טוב לילדים, ועוד…

אחר-כך חשוב להבחין באופן ריאלי במשאבים שלנו, ולבנות תכנית שמתאימה לנו. הרבה פעמים עוזר לבנות תכנית הדרגתית. הנה דוגמא אישית מתחום הבישול והאכילה: אני יכולה להחליט החלטה מדהימה שאבשל כל יום אוכל מושקע. למישהו אחר ההחלטה הזו היתה עובדת, אבל מבחינתי אין סיכוי שאעמוד בה יותר מיומיים. אם אלך על משימה גדולה מדי עבורי אזמן לעצמי חוויה של חוסר הצלחה וויתור. ריאלי יותר מבחינתי להחליט להתחיל מבישול בסוף השבוע שיספיק לחלק גדול מהשבוע. אח"כ להוסיף אולי עוד פעם של בישול קטן במשך השבוע, וכך הלאה.

ולבסוף, מאד יכול להיות שנחזור לפעמים להרגלים פחות יעילים אך נוחים. לפעמים אפשר לתת לעצמנו לעשות את זה בצורה מתוכננת, וכך השליטה גדולה יותר. ובכל מקרה חשוב שההתייחסות תהיה סלחנית אך לא ותרנית. קבלה של זה שחזרנו להרגל פחות מועיל, וחזרה להרגלים מועילים יותר. כמובן, יש הרגלים 'רעים' שצריך להפסיק באופן מוחלט ויש הרגלים שאפשר "לשחק איתם".

ההמלצה שלי להשבוע – להבחין בהרגלים שלך, ביתרונות ובחסרונת שלהם עבורך, ובאופן מודע לבחור ולפתח הרגלים שיביאו תועלת, בריאות פיזית ונפשית, וסיפוק.

אני מזמינה אותך לקרוא עוד על טיפול קוגניטיבי-התנהגותי (CBT), ועל מדיטציית מיינדפולנס , היפנוזה והיפנוזה עצמית ככלים יעילים להתבוננות ולשליטה בהרגלים.

 

היום, השבוע, ובכל יום ויום

שיהיה שבוע טוב!

 

כתיבת תגובה

Quick Website - בניית אתר תדמית
FRESH - עיצוב גרפי