תפריט

המלצת השבוע להורים 23.05.13

 

פינה זו נועדה לשתף אותך ברעיונות ומחשבות שמנסיוני עוזרים לנו לעזור לעצמנו. כמובן, היא אינה מחליפה טיפול פסיכולוגי. אני מזמינה אותך לקחת ממנה מה שמתאים לך.  

אותו יחס לכל הילדים?!

יש הרבה מיתוסים בקשר להורות ולגידול ילדים. אחד מהם הוא שטבעי וצריך להרגיש ולתת את אותו יחס לכל הילדים שלנו כל הזמן ובכל תקופה.

הרבה פעמים זה ממש לא עובד ככה!

הנה דברים שהורים רבים אומרים:

"אחרי לידת הילד השני, פתאום נהיה לי נורא קשה עם הראשון".

"אין לי עדיין מקום לילד השני שלי. אני קשורה נורא לבכורה".

"עם הבכור והאמצעים קל וזורם לי, אבל ה"סדנוויץ'" פשוט מטריף אותי"

"אנחנו נותנים כל-כך הרבה תשומת לב ועזרה לצעיר שלנו, שאנחנו חוששים שהילדות האחרות לא מקבלות מספיק".

 

אז מה משפיע על היחס והקשר שלנו עם הילדים שלנו?

*מצב הכוחות ותנאי החיים שלנו

*המיקום של הילד במשפחה, והצרכים של בני משפחה שונים

*תקופות שונות בחיינו ובחיי הילד

*הנה הפתעה – להורים ולילדים יש 'אופי'. לפעמים לאמא יהיה קל וזורם עם ילד אחד, ולאבא יהיה קשה מאד עם אותו ילד. או הפוך.

*לילדים יש צרכים שונים בתקופות חיים שונות. זה בסדר גמור לומר לצעיר שהבכורה מקבלת משהו והוא לא כי היא צריכה משהו בשביל החוג שלה, וזה בסדר גמור לומר לבכורה שהצעיר מקבל עכשיו משהו והיא לא כי הוא צעיר ולא יכול לחכות כמו שהיא יכולה. אפשר להתייחס באהדה  ובהבנה לרגשות שמתעוררים. אפשר להזכיר הזדמנויות שהילד/ה מקבל משהו שהאחים האחרים לא מקבלים. אפשר ביחד עם ההבנה לרגשות, לשים גבולות להתנהגויות שמבטאות את הרגשות האלה בצורה שלא מקובלת עליך כהורה, ולעזור לבחור איך כן אפשר לבטא.

מתי צריך לשים לב? כאשר באופן עקבי אנחנו מבחינים שילד אחד או יותר מקבלים מאיתנו לא מספיק, כאשר יש קושי מתמשך ומעגל שלילי של תקשורת עם ילד אחד או יותר, כאשר יש הבעת מצוקה מתמשכת מצד הילד/ים – קנאה עזה, כעס וריבים מתמשכים ועוצמתיים, העדר קרבה בין אחים, מחשבות מתמידות ומציקות ש"אני לא אהוב", מחשבות מתמידות ומציקות ש"אח שלי יותר טוב ממני", ועוד…

וההמלצה השבועית אליכם – לקבל שאנחנו לא מתייחסים אותו דבר לילדים שלנו, וזה בסדר. עם כל ילד יש קשר שונה. לכל ילד יש צרכים שונים. ובמקביל – לשים לב אם השונות ביחס היא יותר ממה שנראה לך מתאים ונכון או יוצרת קושי רב מדי אצל הילד/ה שלך, ואז לשנות, ולהתייעץ במידת הצורך.

היום, השבוע, ובכל יום ויום

שיהיה שבוע טוב!

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

Quick Website - בניית אתר תדמית
FRESH - עיצוב גרפי