תפריט

טיפול פסיכולוגי לילדים והדרכת הורים

ילדים מקבלים את העזרה החשובה ביותר מהוריהם. בעיניי, עזרה לילד מצריכה עבודת צוות שלי כפסיכולוגית ושל ההורים שבאים להתייעץ.

סיבות לפניה לטיפול

הורים פונים לטיפול עבור ילדיהם ממגוון של סיבות. לפעמים ילדים נתקלים בקושי וסובלים כאשר הם לא מסתדרים עם חברים, כאשר קשה להם בבית הספר. לפעמים בבית יש הרבה מתח וכעס ורוצים פחות לכעוס ויותר ליהנות יחד. לפעמים מרגישים שילד/ה עצובים, חרדים, ביישנים. הרבה פעמים יש מגבלות שילדים צריכים להתמודד איתן ושיוצרות קושי רגשי – כמו קשיי למידה, ליקויי קשב, מחלה גופנית.
לפעמים ילד/ה אומרים שהכל בסדר אבל לך כהורה נראה שמשהו מפריע ומצריך עזרה, ולפעמים ילדים מבקשים עזרה ואפילו מבקשים טיפול.

מה עושים בטיפול פסיכולוגי לילדים

מבוגרים בטיפול פסיכולוגי בדרך כלל יושבים ומדברים. אצל ילדים טיפול פסיכולוגי מתנהל בכמה אמצעים – בדיבור, במשחק, בתנועה, ביצירה. יש לכך שתי סיבות: הראשונה – חשוב מאד שהטיפול יהיה חוויה טובה ושהילד/ה ירצה לבוא, ורוב הילדים צריכים משחק ויצירה כדי להינות ולשתף פעולה. השניה, ילדים מבטאים את עצמם דרך פעולה, משחק, ויצירה לא פחות מאשר דרך דיבור. בטיפול נותנים לילדים את מירב הדרכים והאמצעים כדי שיוכלו לבטא את הקשיים והכוחות שלהם, וכדי לעזור להם למצוא דרכים להתמודד ולפתור בעיות.

הדרכת הורים, טיפול דיאדי, וטיפול משפחתי

הורים שותפים לטיפול בילד/ה שלהם במגוון דרכים, הנתונות לבחירתם תוך התייעצות וחשיבה משותפת.
בשיחות של הדרכת הורים – הורים מתייעצים, עושים עבודה טיפולית סביב ההורות שמאפשרת להבין את ילדם, את עצמם, את המשפחה טוב יותר, ולמצוא דרכים לשינוי כך שלילד ולמשפחה כולה יהיה פחות קשה ויותר כיף וטוב.
בטיפול דיאדי – ההורים נמצאים עם הילד/ה בתוך הטיפול ויחד מדברים, מקשיבים, מבינים, משחקים, ומוצאים דרכים לסיוע.
בטיפול משפחתי – המשפחה כולה מתגייסת לעשות שינוי כדי שיהיה טוב לכולם!

Quick Website - בניית אתר תדמית
FRESH - עיצוב גרפי