תפריט

המלצת השבוע 29.09.13

 

פינה זו נועדה לשתף אותך ברעיונות ומחשבות שמנסיוני עוזרים לנו לעזור לעצמנו. כמובן, היא אינה מחליפה טיפול פסיכולוגי. אני מזמינה אותך לקחת ממנה מה שמתאים לך. 

 

אחרי החגים יתחדש הכל*

הנה הסתיימו החגים לבינתיים, חוזרים לשגרה, ואני שמחה לחזור אליכם.

יש אנשים שחוזרים לשגרה באנחת רווחה, יש שבצער, ויש שגם וגם. החזרה לשגרה אחרי הפסקה בה היא גם הזדמנות לגשת אליה בעיניים חדשות.

הנה קטע מקסים מתוך ספר שנקרא "מומו"**, שיכול לעזור במעבר בין חג לחול. בקטע הזה מספר מטאטא הרחובות, בפו, לחברתו, מומו, על הדרך המתאימה לו לעשות את עבודתו: "את מבינה, מומו… הדבר הוא כך: לפעמים יש לפניך ארוך מאד. ואתה חושב בלבך, הוא כל-כך נורא ארוך. אותו לא תגמור לעולם… ואז אתה מתחיל להחפז, ואתה הולך ונחפז יותר ויותר. כל פעם שאתה מרים את עיניך, אתה רואה: זה לא מתמעט כלל – מה שעוד לפניך. ואתה מתאמץ עוד יותר, מתחיל לחרוד ולפחד, ולבסוף כבר אזלה נשימתך, ויותר אינך יכול, והרחוב עודנו לפניך. כך אין לעשות את הדבר… לעולם אין לחשוב על הרחוב כולו בבת-אחת. מבינה? יש לחשוב רק על הפסיעה הבאה, הנשימה הבאה, תנופת המטאטא הבאה. ותמיד רק על הקרוב ביותר… אז יש לך הנאה: זה חשוב. אז אתה עושה את מלאכתך כראוי. וכך צריך להיות".

 

אז ההמלצה להשבוע – לגשת לדברים צעד צעד, כאשר לעיתים מרימים את העיניים ומסתכלים רחוק. ולזכור לאהוב את עצמך ולהתחשב בעצמך תוך כדי המשימות והאתגרים שבחיים. כך מתאפשרים רגעי הנאה וברכה.

 

 

היום, השבוע, ובכל יום ויום

שיהיה שבוע טוב!

 

*נעמי שמר

**מיכאל אנדה

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

Quick Website - בניית אתר תדמית
FRESH - עיצוב גרפי