תפריט

המלצת השבוע 16.02.14

 

פינה זו נועדה לשתף אותך ברעיונות ומחשבות שמנסיוני עוזרים לנו לעזור לעצמנו. כמובן, היא אינה מחליפה טיפול פסיכולוגי. אני מזמינה אותך לקחת ממנה מה שמתאים לך.  

קופנליקטים

"אני רוצה לעזוב אבל אני פוחדת…"

"אני רוצה לאכול שוקולד אבל אני גם רוצה לרזות"

"חשוב לי לתרום ברוחב לב, אבל חשוב לי גם לא להיות במינוס בבנק".

אנחנו חיים בעולם מורכב ודינאמי מאד, וניצבים יום יום בפני המון בחירות והחלטות. בהרבה מהבחירות האלה יש התנגשות בין רצונות ופחדים, בין רצונות ורצונות אחרים, בין ערכים שונים שלנו.

הרבה פעמים אנחנו משלמים מחיר על חופש הבחירה הגדול שבחיינו; הצורך לבחור ולקחת אחריות על הבחירה מעלה לא מעט לחץ ואשמה. היעילות שלנו בעשיית השיקולים והגעה לבחירה שאנו שלמים איתה הרבה פעמים נפגעת, כשיש הרבה בחירות במקביל ו/או בחירה שקשה לנו מאד.

אז מה עושים כדי לחיות יותר בשלום? הנה כמה הצעות.

*מפתחים "מפה" כללית שחוסכת צורך בהחלטות קטנות. מחליטים בראיית על בקשר לסדרי עדיפויות בין ערכים שונים, למשל. מפתחים כלים לקבלת החלטות, וזוכרים להשתמש בהם ככל שניתן.

* כאשר הגענו להחלטה, וברור לנו שהחלטנו, משתדלים לא לפתוח אותה כל פעם מחדש.

*ואחרון חביב – הרבה פעמים נדמה לנו שאנחנו צריכים להגיע לפתרון מוחלט לקונפליקט. מהניסיון שלי מאד עוזר לאזן בין שני הצדדים (או יותר) שמושכים אותנו לכיוונים שונים. לשם כך צריך להתבונן קצת מבחוץ בצדדים השונים, ולמצוא איזונים מספיק טובים בכל פעם מחדש.

אז ההמלצה להשבוע – לפתח את הכלים שמתאימים לךלהתמודדות עם הקונפליקטים וההתלבטויות שהם חלק מהחיים שלנו, ולאהוב את עצמך הרבה בלי תלות בבחירה זו או אחרת.

היום, השבוע, ובכל יום ויום

שיהיה שבוע טוב!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

Quick Website - בניית אתר תדמית
FRESH - עיצוב גרפי