תפריט

המלצת השבוע 8.11.15

פינה זו נועדה לשתף אותך ברעיונות ומחשבות שמנסיוני עוזרים לנו לעזור לעצמנו. כמובן, היא אינה מחליפה טיפול פסיכולוגי. אני מזמינה אותך לקחת ממנה מה שמתאים לך. 

 

להניח למתחים מיותרים

פתחתי את הבוקר והשבוע בריצה ובלחץ. והנה, ברגע שישבתי לכתוב, אני מתחילה לנשום. כמה מצחיק וגם עצוב שאנחנו שוכחים לנשום, נכון? ואיזה יופי שאפשר להיזכר :)

הגוף שלנו מבטא מתח יתר ומאמץ יתר במגוון דרכים: הנשימה נעצרת, כתפיים, גב ועורף תפוסים, כאבי ראש, כאבי בטן, ועוד ועוד… כאשר אנחנו שמים לב לכך, אנחנו יכולים להבחין בקשרים בין מחשבות, רגשות, תחושות בגוף והתנהגות. הנה מחשבה של מתח וכבר הכתפיים נתפסות, העצבנות עולה, והבטן מתכווצת. למרבה השמחה, מחשבה מרגיעה, או כמה נשימות טובות יכולות באותה מידה לתת אוויר במלוא מובן המילה.

אז מה עושים? רובנו חיים במציאות חיים שבה העומס מטורף למדי. עוצרים את החיים? "פוס כדור הארץ"? טוב, לפעמים כן. יש רגעים שבהם חשוב לעשות "פוס" ולא משנה מה לקחת הפסקה. יש גם רגעים בחיים שבהם חשוב להוריד גורמי מתח ועומס שגובים מחיר יקר מדי. פעם שמעתי על איש שבא לטיפול ביופידבק לטפל בכאבי ראש שנגרמו ממתח. התברר שהאיש עובד במספר עבודות במקביל, ומשקיע רבות בכל עבודה. הצעד הראשון היה להוריד עבודה אחת.

ובכל זאת – רובנו לא יכולים, ולעיתים גם לא רוצים, להאט את מרוץ החיים מעבר למידה מסויימת. אז מה עושים במציאות הקיימת?

מדהים כמה מאמצים ומתחים מיותרים אנחנו צוברים לעצמנו בכל יום ויום, שבוע ושבוע. אני כותבת עכשיו., ואני בתנאים של לחץ זמן (כרגיל). האם הכתפיים שלי חייבות להצטרף למאמץ ולהתכווץ? האם הנשימה שלי חייבת להיעצר? ודאי שלא, אבל הן עושות זאת. כאשר אני שמה לב לכך, אני מרפה את הכתפיים ונושמת. שימו לב ללסת – כמה פעמים היא נוקשה ומתאמצת? העורף? הבטן? הראש? הגב? המחשבות של מה אנחנו חייבים לעשות, המלוות הרבה פעמים בסטרס גדול – עד כמה הן באמת נחוצות ובאיזו מידה? בקיצור – כדאי להתרגל להתבונן במאמצים שאנחנו עושים, לוותר על אלו מהם שאינם נחוצים ואף מפריעים לנו ולזכור לנשום ולהרפות ממאמצים ומתחים מיותרים. ולעשות זאת במידת האפשר בלי לחץ ;). רגעי החסד הם אלה שבהם אנחנו זוכרים לנשום. ככל שאנחנו מתאמנים יותר, כך רגעי החסד האלה זמינים יותר. והנשימה רק מחכה לנו שנשתמש בה. 

אז ההמלצה להשבוע: להבחין במאמצים שאנחנו עושים ולשקול – מה הרווחים? מה המחירים? עד כמה המאמץ תורם ואפילו מהנה ומפרה, ומתי המאמץ מייצר מתח וכאב ורק מפריע? וכשאנחנו מבחינים, לשחרר מאמצים עודפים, ומתחים עודפים הנלווים אליהם. 

אני מזמינה אותך לקרוא עוד על כלים שעוזרים לחיות טוב יותר; ביופידבק, טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), מדיטציית מיינדפולנס, היפנוזה והיפנוזה עצמית

 

היום, השבוע, ובכל יום ויום

שיהיה שבוע טוב!

כתיבת תגובה

Quick Website - בניית אתר תדמית
FRESH - עיצוב גרפי