תפריט

המלצת השבוע להורים 18.08.13

הילד נדבק לטלוויזיה?!

בתקופה שלנו הילדים יכולים לעבור מהטלוויזיה למחשב לסלולרי… ולבלות כך כל היום. יש בזה יתרונות – זהו זמן מנוחה לילדים וגם להורים. זה יכול להיות זמן למידה והנאה, אבל…

השאלה כמה לאפשר להם את זה וכמה ואיך להוביל לכיוונים אחרים מלווה כל השנה, וגוברת בחופש, כאשר אין מסגרות שישימו גבול במשך חלק מהיום. (כן, כן, אני שומעת את ההורים של התיכוניסטים אומרים שגם בלימודים הם עם הסלולרי…)

כל משפחה מגבשת את הכיוונים שלה. הנה כמה קווים מנחים שיכולים לעזור:

*בדקו את ההרגלים שלכם. למשל, האם אתם במחשב ובסלולרי ברצף גם בשעות הילדים? אם כן, אי אפשר לצפות לשים גבול לילדים בנושא זה. ההרגלים שאתם שמים לילדים צריכים להיות בהתאמה להרגלים שאתם דורשים מעצמכם. במובן זה, זו הזדמנות להחזיר זמני משפחה 'נקיים', פנויים.

*גבשו מראש את העמדות שלכם, והבהירו אותן בעקביות.

*אמצעי הטכנולוגיה יכולים להיות גם דבר מועיל, כמובן. אפשר לעשות דברים יחד עם הילדים, ותוך כדי להכניס 'מזון בריא' בשימוש באמצעי הטכנולוגיה; להצטרף לטעם שלהם, ולכוון גם לכיוונים שאתם חושבים שיועילו להתפתחות שלהם.

*הבהירו לילדים שאם הם רואים משהו שמעורר שאלות או מטריד – שיבואו אליכם. למרות האמצעים להגנה על הילדים כאשר הם משתמשים במחשב ובשאר דברים, הילדים נחשפים היום לעולם שלם של מידע, לעיתים לא הולם גיל, וצריכים את עזרתכם בעיבוד.

*יש הורים שמעדיפים לשלול בכלל אפשרויות מסויימות. למשל, לא רואים טלוויזיה בבית. אני לא בעד הגישה הזו. הרבה פעמים שלילה מוחלטת מובילה להקצנה בכיוון השני. אני ממליצה ללמד את הילדים לווסת – לשלוט בכמות, להשפיע על האיכות. האתגר של שליטה וויסות בפיתויים ובעושר של אפשרויות ושל מידע הוא אתגר מרכזי בתרבות שלנו, וצריך ללמוד איך לעשות זאת.

*ואחרון חביב חשוב – להציע אלטרנטיבה. גם אם צריך להתעקש לצאת מהבית או לעשות פעילות מהנה בתוך הבית שאינה דווקא קשורה לטלוויזיה ולמחשב, ההתעקשות משתלמת, והילדים לומדים שיש עוד כיפים בחיים חוץ מערוץ הילדים.

לעיתים טיפים, עצות ושיחות – באינטרנט, עם חברים ומשפחה, מספיקים. ניתן להיעזר גם בטיפול פסיכולוגי לילדים ולמתבגרים וכן בהדרכת הורים כאשר עולה צורך.

מאחלת לכולנו שיהיו בחופש כמה שיותר רגעי הנאה ושיהיה אפשר לעבור בקלות רבה ככל האפשר את רגעי הקושי!

במסגרת התמרון שלי בין ילדים, חופשים, ועבודה אעשה הפסקה בכתיבה עד אחרי החגים

שתהיה לכולנו שנה טובה ופוריה!!!!!

היום, השבוע, ובכל יום ויום
שיהיה שבוע טוב!

כתיבת תגובה

Quick Website - בניית אתר תדמית
FRESH - עיצוב גרפי