תפריט

המלצת השבוע

פינה זו נועדה לשתף אותך ברעיונות ומחשבות שמנסיוני עוזרים לנו לעזור לעצמנו. כמובן, היא אינה מחליפה טיפול פסיכולוגי. אני מזמינה אותך לקחת ממנה מה שמתאים לך. 

 

נס גדול קורה פה

החודשים האחרונים מאתגרים מאד בחיי האישיים, בלשון המעטה. ודווקא הקושי שבחודשים אלו עוזר לי להיזכר, ולו מדי פעם, בניסים שבחיי.

רבים מאיתנו נוטים לקחת כמובן מאליו את מה שיש לנו, ולהתמקד במה שחסר, ובמה שרוצים להשיג. הדבר יוצר מתח וכאב רבים. אך מה יקרה אם נזכור לראות ולהעריך את מה שיש לנו? את הניסים הגדולים והקטנים שבחיים שלנו? התמקדות כזו מגבירה תחושה של מלאות, של חדווה, של רגיעה, ובגוף מתאפשרים בו זמנית רגיעה וחידוש אנרגיה.

ישב אצלי בשבוע שעבר מטופל ובעוד הוא מספר לי על כאביו וקשיי חייו, שאכן הם גדולים, עצר לרגע ואמר לי בחדווה: "תראי כמה יפים הפרחים על העץ בחוץ". האין זה נס? העץ והפריחה, והיכולת הזו לעשות הפסקה ולהתמלא ממראה העץ הפורח?

אז ההמלצה להשבוע: לחזור ולהתמקד ביש שבחיים, ולהתמלא מהיש הזה. לרובנו הדבר מהווה אתגר. המחשבות חוזרות שוב ושוב לחסר ולמה צריך להשיג כדי להיות בטוחים ומרוצים, והגוף נדרך שוב ושוב. אין מה לשפוט את עצמנו על כך. אבל אפשר לשנות. אפשר לשים לב שעברנו להתמקד באין, בחסר, באיום, וברגע שאפשר לעבור ולהתמקד שוב ביש, בניסים שהם חלק מהיום יום שלנו, ורק מחכים לנו שנבחין בהם ונתמלא מהם.

אני מזמינה אותך להיעזר במדיטציית מיינדפולנס-"הניסים שבחיינו"

דייויד סטנדל-רסט מתייחס לנושא הזה בהרצאה שלו בנושא הכרת תודה*. מומלץ בחום!

אני מזמינה אותך לקרוא עוד על כלים שעוזרים לחיות טוב יותר; ביופידבק, טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), מדיטציית מיינדפולנס, היפנוזה והיפנוזה עצמית

 

היום, השבוע, ובכל יום ויום

שיהיה שבוע טוב!

*תודה לחגית הדר-שפרוני, שדרכה הכרתי את ההרצאה הזו. 

כתיבת תגובה

Quick Website - בניית אתר תדמית
FRESH - עיצוב גרפי