תפריט

המלצת השבוע 22.06.15

 

פינה זו נועדה לשתף אותך ברעיונות ומחשבות שמנסיוני עוזרים לנו לעזור לעצמנו. כמובן, היא אינה מחליפה טיפול פסיכולוגי. אני מזמינה אותך לקחת ממנה מה שמתאים לך. 

 

אני עושה כמה שאני יכול/ה?!

"תמיד, בכל מצב שבו אתם נתונים, עשו כל שביכולתכם, לא יותר ולא פחות. אך זכרו שמיטב יכולתכם לעולם משתנה מרגע אחד למשנהו… כך שלפעמים יהיה מיטב יכולתכם באיכות גבוהה, ובפעמים אחרות יהיה טוב פחות. כשאתם מתעוררים בבוקר רעננים ומלאי אנרגיה, מיטב יכולתכם גבוה בכמה דרגות מאשר בשעות הלילה, כשאתם עייפים. מיטב יכולתכם שונה כאשר אתם בריאים או חולים, פיכחים או בגילופין. מיטב יכולתכם תלוי בשאלה אם אתם מרגישים טוב ומאושרים, או שאתם מדוכאים, כועסים ומקנאים… בלי להתחשב באיכותו, המשיכו לעשות כמיטב יכולתכם, לא יותר ולא פחות מכך. אם תשתדלו מדי להגדיל ולעשות מעבר למיטב יכולתכם, תבזבזו אנרגיה רבה מהדרוש, ובסופו של דבר לא יהיה בכך די. כשאתם מגזימים בעשייה, אתם מחלישים את גופכם ופועלים נגד עצמכם, ונדרש מכם זמן רב יותר להשיג את מטרתכם. אם, לעומת זאת, אתם עושים פחות ממיטב יכולתכם, אתם מביאים את עצמכם לידי תסכול, שפיטה-עצמית מחמירה, אשמה וחרטה… אם תעשו כמיטב יכולתכם תחיו את חייכם בלהט. תהיו פוריים, תהיו טובים לעצמכם, כיוון שתעניקו מעצמכם למשפחתכם, לקהילה שלכם, לכל. העשייה היא שתגרום לכם להרגיש מאושרים כל-כך… לעשות כמיטב יכולתכם הוא הרגל נפלא. אני עושה כמיטב יכולתי בנוגע לכל מה שאני עושה ומרגיש. זה הפך לטקס קבוע בחיי מפני שבחרתי להפוך אותו לכזה".

כאשר אני קוראת את הקטע הזה, הוא מעניק לי תחושת רווחה. הוא עוזר לי להשתחרר מעודף לחץ רודפני ובו זמנית מעודד אותי לאתגר את עצמי. 

 

מעניין לזהות  – מה הדפוסים המאפיינים אותנו בנושא זה של עשיה בהתאם ליכולות שלנו? באילו מצבים אנחנו נוטים לגלוש לעשיית יתר? לעשיית חסר? ולפעמים, למרבה האירוניה, לעשיית יתר ולעשיית חסר בו זמנית.

 

בעיניי, הנתון בחיים הוא שרגעי האיזון הם רגעי חסד**. אנחנו יכולים להרבות את הרגעים האלה בעזרת התבוננות, כוונה, ותרגול.

אז ההמלצה להשבוע – להתבונן, כמיטב יכולתנו, בדפוסים שלנו בנוגע למיטב היכולת שלנו ;), לקבל את זה שמיטב היכולת משתנה, ושאנו גולשים לעיתים קרובות לעשיית יתר ו/או חסר, ולתרגל בכל פעם מחדש את העשייה לפי מיטב היכולת. 

 

אני מזמינה אותך לקרוא עוד על כלים שעוזרים לחיות טוב יותר; ביופידבק, טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), מדיטציית מיינדפולנס, היפנוזה והיפנוזה עצמית

 

היום, השבוע, ובכל יום ויום

שיהיה שבוע טוב!

 

*מתוך "ארבע ההסכמות"/דון מיגל רואיס. מומלץ בחום!

**ותודה על המושג הנפלא הזה לעידית דקל. 

 

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

Quick Website - בניית אתר תדמית
FRESH - עיצוב גרפי