תפריט

המלצת השבוע 21.07.13

 

פינה זו נועדה לשתף אותך ברעיונות ומחשבות שמנסיוני עוזרים לנו לעזור לעצמנו. כמובן, היא אינה מחליפה טיפול פסיכולוגי. אני מזמינה אותך לקחת ממנה מה שמתאים לך. 

 

מה העם דורש?

על מה מתעוררים גלי המחאה בשנים האחרונות? במידה רבה, על זה שאנו עובדים יותר מדי, והמינוס בבנק גדול מדי. המחיר הרגשי הוא הלחץ, והפגיעה בקשרים, כאשר אנו במירוץ מתמיד, ואין לנו מספיק פנאי לעצמנו וזה לזה.

אספר לכם סיפור עממי שנקרא "מרק אבן":

איש אחד נהג לעבור מכפר לכפר ולספר סיפורים. אנשי הכפרים היו נותנים לו אוכל. יום אחד בא לכפר, שבו כל האנשים, כאשר ראו אותו, נכנסו לבתיהם והגיפו את התריסים. איש אחד שעבר ברחוב, אמר לו: "אין לך מה להישאר. אף אחד לא ייתן לך אוכל". מספר הסיפורים לא התייאש. הוא שם על המדורה, סיר, שהיה לוקח איתו במסעותיו. מילא בסיר מים, ושם אבן. זוג כפריים באו, ושאלו: "מה אתה עושה?!". הוא ענה:"אני מכין מרק אבן. המרק יהיה הרבה יותר טעים, כמובן, אם יהיו בו גם כמה בצלים". הזוג, שרצה להיות שותף למרק, הביא בצלים. בא אדם נוסף, שגם הוא רצה להיות שותף למרק, והביא גזר. אדם נוסף הביא תפוחי אדמה, וכך נמשך העניין, עד שנוצר מרק משובח.

מאותו היום התריסים נפתחו, ואנשי הכפר היו מכינים יחד מפעם לפעם מרק אבן, ומספרים סיפורים.

אז ההמלצה להשבוע – למצוא אנשים, להכין איתם מרק אבן טעים, ולספר סיפורים יחד.

 

אני מזמינה אותך לקרוא על טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), מדיטציית מיינדפולנס , היפנוזה והיפנוזה עצמית, ככלים יעילים לניהול אסטרטגיות ההתמודדות שלנו.

 

 

 

היום, השבוע, ובכל יום ויום

שיהיה שבוע טוב!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

Quick Website - בניית אתר תדמית
FRESH - עיצוב גרפי