תפריט

המלצת השבוע 18.10.2015

 

פינה זו נועדה לשתף אותך ברעיונות ומחשבות שמנסיוני עוזרים לנו לעזור לעצמנו. כמובן, היא אינה מחליפה טיפול פסיכולוגי. אני מזמינה אותך לקחת ממנה מה שמתאים לך. 

 

איך לייצר ביטחון בלב סערה

הפוסט מוקדש לכל אדם באשר הוא – ללא הבדל של מין, דת, לאום או כל שיוך קבוצתי אחר. בתקוה שנמשיך לזכור שהמשותף רב על השונה, ולעשות כמיטב יכולתנו כדי לייצר מציאות טובה יותר, לנו ולדורות הבאים.

רובנו מתמודדים, בזמן האחרון, עם זה שהמציאות הכללית, שוב, נהייתה קשה ומפחידה עוד יותר. תחושת הביטחון, שממילא היא לא קלה לייצור בחיים בכלל ובארצנו בפרט, עוברת טלטלה רצינית אצל רבים מאיתנו.

אז איך מייצרים תחושת ביטחון כשהאדמה רועדת?

דבר ראשון שיכול לעזור הוא לדעת שטבעי לפחד, ואפשר לחיות עם פחד. זה חלק מהאתגר של החיים בעולם הזה, ולפעמים האתגר נהיה מאתגר יותר.

יכול לעזור גם לשים לב למחשבות שמגבירות לחץ, ולהתבונן בהן עם פחות הזדהות. למשל, מחשבה: "זה לא לעולם לא יעבור". או מחשבה: "אני לא יכול לחיות עם הפחד הזה". האמנם? עצם זה ששמים סימן שאלה על מחשבות מפחידות הרבה פעמים מפחית מהכוח שלהן.

והדבר שהרבה פעמים הכי חשוב-לעשות!!! שימו לב מה עוזר לכם – האם עוזר לשמוע בתדירות רבה על המצב או לסנן עד כמה שאפשר? אולי עוזר לעשות פעילות ספורטיבית? לבלות עם אנשים אחרים? לשמוע מוזיקה? עשו דברים שעושים לכם טוב!!!

ואחרון חביב, שממשיך את "פינת העשיה" – למצוא תמיכות! תמיכה יכולה להיות מקום שטוב להיות בו, אנשים שטוב לתמוך ולהיתמך איתם, פעילות שטוב לעשות, וכל דבר אחר שנותן אויר, כוח וביטחון. תמיכה יכולה להיות גם טיפול.

פינה להורים – הורים בתקופה זו מתמודדים עם השאלה איך לשמור על הילדים בתקופה זו. אז קודם כל חשוב לשמור על עצמכם. הילדים מרגישים אותכם, וכשאתם רגועים יותר, כך גם הם. חשוב לסנן את המציאות לילדים. לא לשמוע חדשות בנוכחותם. לשים לב מה אומרים כשהם שומעים, ומה הם רואים במחשב, בסלולרי, ובטלוויזיה. וחשוב לתת תוקף לילדים לכך שמותר לפחד, לומר שאתם שומרים, ולענות על שאלות ולספק מידע באופן ובמידה שהילד/ה שלכם זקוקים לה – מתוך מה שהם אומרים ושואלים לסייע להם בעיבוד המציאות הקשה הזו, שבה אנו נמצאים. 

אז ההמלצה להשבוע – לטפל היטב בעצמך! לתת תוקף לרגשות שעולים, לא להאמין באופן אוטומטי למחשבות שמקשות על החיים יותר ממה שנחוץ, ולעשות לעשות לעשות!!! לעשות דברים שעושים לך טוב!

אני מזמינה אותך לקרוא עוד על כלים שעוזרים לחיות טוב יותר; ביופידבק, טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), מדיטציית מיינדפולנס, היפנוזה והיפנוזה עצמית

 

היום, השבוע, ובכל יום ויום

שיהיה שבוע טוב!

 

כתיבת תגובה

Quick Website - בניית אתר תדמית
FRESH - עיצוב גרפי