תפריט

המלצת השבוע להורים

 

פינה זו נועדה לשתף אותך ברעיונות ומחשבות שמנסיוני עוזרים לנו לעזור לעצמנו. כמובן, היא אינה מחליפה טיפול פסיכולוגי. אני מזמינה אותך לקחת ממנה מה שמתאים לך. 

 

אנחנו מלמדים את הילדים שלנו איך לטפל בעצמם

ראיתי היום תכנית עם יהודה פוליקר, שבה הסביר לילדים שדרך שעוזרת להתגבר על גמגום היא לחבק את הילד הפנימי, ולעזור לו שלא יהיה מבוהל.*

איך נעזור לילדינו לחבק את עצמם גם היום וגם כשיהיו גדולים? איך נעזור להם לשים גבולות לעצמם באופן תקיף וגם אוהב כלפי עצמם? איך נעזור להם להתייחס אל עצמם בכבוד ובאהבה ולנווט את עצמם נכון כשיהיו גדולים?

יש משהו פשוט ומדהים. אנחנו מטפלים בעצמנו באופן דומה לזה שהורינו טיפלו בנו. גם כשאופן הטיפול בילדות לא היטיב עמנו אנחנו ממשיכים אותו. לעיתים נלך ל"צד השני של המטבע" אבל בעצם זה לא נותן לנו חופש ממש. הנה דוגמא: ילד לאמא שמאד מאד חרדה לבריאותו גדל להיות חרד מאד לבריאותו, או באופן אגרסיבי לא דואג לבריאותו. בעצם, זו אותה גברת בשינוי אדרת.

אז מה, חיינו נקבעו מראש ולא ניתן לשנות? לא! אפשר לשנות את אופן הטיפול בעצמנו, אבל זה דורש מודעות ומאמץ רבים. יותר פשוט, כשאופני הטיפול בעצמנו מנותבים נכון מההתחלה.

וזה המקום שמתחבר אלינו כהורים – לחשוב על היחס שאנחנו נותנים לילדינו גם עם ידיעה שהיחס הזה מופנם, וישפיע לשנים ארוכות על האופן שבו הם יטפלו בעצמם.

 

ומילה אחת של מיתון – בחברה שלנו אנחנו מטילים המון אחריות וגם אשמה על הורים, ובמיוחד על אמהות. אז-  חלקים גדולים מההתפתחות של ילדינו אינם בידינו (מפחיד, מקל, ובעיקר נכון). וגם – לטפל בילדים שלנו "נכון" לא אומר לעשות הכל נכון. קודם כל, אין מנוס מלעשות טעויות. וחוץ מזה, גם אם היה יכול להיות הורה מושלם זה ממש לא היה טוב לילד/ה שלו, אז טוב שאין.

אז ההמלצה להשבוע – כמיטב יכולתכם, טפלו בילדים שלכם כמו שאתם רוצים שהם יטפלו בעצמם כשיהיו גדולים

 

היום, השבוע, ובכל יום ויום

שיהיה שבוע טוב!

 

*כמובן, יש סיבות רבות לגמגום, ולכן דרכים רבות לטיפול, אבל לחבק את הילד הפנימי תמיד רעיון טוב, ובהחלט יכול לעזור לגמגום ולמגוון דברים אחרים.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

Quick Website - בניית אתר תדמית
FRESH - עיצוב גרפי