תפריט

המלצת השבוע להורים 28.07.13

 

פינה זו נועדה לשתף אותך ברעיונות ומחשבות שמנסיוני עוזרים לנו לעזור לעצמנו. כמובן, היא אינה מחליפה טיפול פסיכולוגי. אני מזמינה אותך לקחת ממנה מה שמתאים לך. 

 

זמן ילדים

היום אני כותבת באחה"צ שהחלטתי לפנות לעצמי, ואפגוש את ילדיי בערב. זהו שבוע טוב, אם כך, לכתוב על השאלה: איך נדע לחלק את הזמן שלנו בין הצרכים של עצמנו, זוגיות אם יש, עבודה, ילדים, סידורים, ועוד מיני עניינים?

אנחנו חיים בתרבות ובתקופה שבה אנו מנסים להעיף 50 כדורים באוויר ואם יש כוח ומזל תופסים עשרה מהם: גם להיות הורים, גם לממש את עצמנו, גם להתפרנס, גם וגם וגם…

אז איך נשים לב מהו הזמן ההכרחי לילדינו? ומהו הזמן ההכרחי לנו איתם? מתי אפשר להתפשר ולתמרן ומתי חשוב שלא לעשות זאת?

אין תשובה אחת. כל ילד הוא שונה. כל משפחה היא שונה. יש, בעיניי, קווים מנחים שיכולים לעזור:

*חשוב לשים לב לילדים שלנו; אנחנו יכולים לראות – האם הילדים שלנו מתפתחים כפי שהם צריכים? שמחים? מסופקים? איזה צרכים הם מבטאים במילים ובהתנהגות?

*אחר-כך יש את הערכים שלנו – מה נחוץ לילדים? מה נדרש מאיתנו כהורים? מה נחוץ לנו כהורים?

*ולא פחות מהזמן יש את האופן. כאשר אנחנו עם ילדינו – עד כמה אנחנו פנויים אליהם? נותנים להם את הדברים להם הם זקוקים – אהבה, הקשבה , גבולות, משחק, עזרה… לעיתים כדאי שנתאוורר ונתפתח, ובזמן שאנחנו עם ילדינו נוכל להיות איתם באמת. ויחד עם זאת – גם המידה חשובה. הכל עניין של איזונים.

*ולבסוף, יש את הבחירה באיזה ידיים להפקיד את הילדים שלנו, כאשר הם לא איתנו. חשוב לבחור באנשים ובמסגרות שיתנו מענה טוב ככל האפשר לצרכים של ילדינו.

 

היום, השבוע, ובכל יום ויום

שיהיה שבוע טוב!

 

 

 

 

 

הפוסט הזה סגור לתגובות כרגע.

Quick Website - בניית אתר תדמית
FRESH - עיצוב גרפי