תפריט

המלצת השבוע 16.05.2015

 

פינה זו נועדה לשתף אותך ברעיונות ומחשבות שמנסיוני עוזרים לנו לעזור לעצמנו. כמובן, היא אינה מחליפה טיפול פסיכולוגי. אני מזמינה אותך לקחת ממנה מה שמתאים לך. 

לחיות בעיניים פקוחות

"דמיינו שיש לכם רשות להיות מאושרים ובאמת ליהנות מהחיים… דמיינו שאתם חיים ללא פחד לתת ביטוי לחלומותיכם. אתם יודעים מה אתם רוצים, מה אינכם רוצים, ומתי אתם רוצים זאת. אתם חופשיים לשנות את חייכם כרצונכם. אינכם חוששים לבקש את מה שאתם צריכים, לומר כן או לא לכל דבר ולכל אדם. דמיינו שאתם חיים מבלי לחשוש שאחרים ישפטו אותכם… דמיינו שאתם חיים מבלי לשפוט אחרים…. דמיינו שאתם חיים בלי הפחד לאהוב או לא להיות אהובים… אתם יכולים להלך בעולם כשלבכם פתוח… דמיינו שאתם חיים בלי הפחד ליטול סיכונים ולחקור את החיים… דמיינו שאתם אוהבים את עצמכם ממש כמו שאתם…"

דמיוני? כן ולא… אנחנו לא יכולים לחיות באופן אותו אנו רוצים בכל רגע ורגע, אבל אנחנו יכולים להרבות את כמות הרגעים שבהם אנחנו בוחרים את מסלול חיינו, כך שייטיב איתנו ועם סביבתנו. וחלק מבחירה זו היא, באופן פרדוקסלי, גם השלמה עם הרגעים שבהם, כמו שאומר בני האמצעי, "כלום לא הולך".

לפני כמה שנים השתתפתי במקהלה. מישהי חדשה באה למקהלה ואמרה שהיא לא יכולה להגיע לסול גבוה. המנצחת ביקשה ממנה לא לקבוע בודאות לאן היא יכולה או לא יכולה להגיע. כמובן, בשירה, בספורט, ובשיפור איכות חיינו, המפתח הוא אימון אימון ועוד קצת אימון… מזל שהאימון הוא הרבה פעמים גם כיף :)

אז ההמלצה להשבוע – לפתוח מחדש את ההסכמים שעשית עם עצמך בקשר למה אפשרי בחייך ומה לא, לדמיין את החיים כמו שרצונך שיהיו, למצוא דרכים וכלים שיעזרו לך להגיע לשם, ולהשלים עם הרגעים שבהם, למרות הכל, "כלום לא הולך".

אני מזמינה אותך לקרוא עוד על כלים שעוזרים לחיות טוב יותר; ביופידבק, טיפול קוגניטיבי התנהגותי (CBT), מדיטציית מיינדפולנס, היפנוזה והיפנוזה עצמית

היום, השבוע, ובכל יום ויום

שיהיה שבוע טוב!

 

*ארבע הסכמות/דון מיגל רואיס. מומלץ בחום 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

כתיבת תגובה

Quick Website - בניית אתר תדמית
FRESH - עיצוב גרפי